Finančný kompas pozná výhercov
Dvadsať najúspešnejších riešiteľov finančných úloh dostalo pozvánku do finálového kola súťaže Finančný kompas, aby si zmerali svoje sily a súťažili o atraktívne ceny pre seba aj pre svoje školy. Stredoškoláci riešili príklady, aj praktické úlohy z finančnej oblasti. Víťazom sa stal Miroslav Stankovič z Gymnázia Poštová 9 v Košiciach.
Dvadsať najúspešnejších riešiteľov finančných úloh dostalo pozvánku do finálového kola súťaže Finančný kompas, aby si zmerali svoje sily a súťažili o atraktívne ceny pre seba aj pre svoje školy. Stredoškoláci riešili príklady, aj praktické úlohy z finančnej oblasti. Víťazom sa stal Miroslav Stankovič z Gymnázia Poštová 9 v Košiciach.
Úspešných riešiteľov prvých dvoch kôl finančnej vedomostnej súťaže Finančný kompas privítala Nadácia PARTNERS, organizátor súťaže, vo svojich priestoroch v Bratislave. Pozvánku dostalo dvadsať stredoškolákov. Najväčšie zastúpenie mala SOŠ podnikania z Banskej Bystrice a Obchodná akadémia zo Serede, ďalší súťažitelia boli z Bratislavy a z Košíc.
Najvyšší počet bodov od poroty získal Košičan Miroslav Stankovič, ktorý vďaka svojim vedomostiam získal MacBook Air a pre svoju školu vybojoval finančný príspevok 2 000 eur. Druhé miesto obsadil Matej Uhrík z Gymnázia Grösslingova v Bratislave. Odniesol si iPad mini a jeho škola získala 1 000 eur. Tretiu priečku obsadila Jarmila Ambrozová z Banskej Bystrice a získala tak iPod a pre svoju školu 500 eur.
„Prvé kolo Finančného kompasu dopadlo nad očakávania dobre. Veľmi nás potešil záujem škôl aj samotných študentov. Do prvého, otvoreného kola, sa zapojilo takmer 5 000 študentov,“ hodnotí Juraj Juras, správca Nadácie PARTNERS. „Som presvedčený, že mladí ľudia majú záujem vzdelávať sa v tejto oblasti a upútajú ich najmä nenútené, súťaživé formy. Rovnako oceňujem záujem škôl, mnohé z nich súťaž podchytili a účasť svojich žiakov v súťaži organizovali. Už teraz sa tešíme na ďalší ročník.“
Finančný kompas je finančná vedomostná súťaž určená stredoškolákom. Organizuje ju Nadácia PARTNERS v rámci projektu Deň finančnej gramotnosti. Hlavným partnerom a odborným garantom súťaže je spoločnosť PARTNERSGROUP SK. Súťaž prebieha v troch kolách. Prvé dve kolá prebiehajú online. Prvé je otvorené, organizované formou testu. Do druhého, uzavretého kola, postúpilo 500 najúspešnejších riešiteľov z prvého kola. Pozvánku do finále dostalo 20 najlepších a vo finančných úlohách súťažilo o atraktívne ceny.