-->

Nastavenie cookies

Na našej webovej stránke používame cookies.

Niektoré z nich sú na fungovanie stránok nevyhnutné, ale o tých ostatných môžete rozhodnúť sami.

Viac informácií o súboroch cookies a ochrane údajov.

Takmer každý desiaty klient nedokáže splácať pôžičku


22.05.2017

Aj napriek klesajúcej nezamestnanosti a rastúcim platom klienti finančných domov nie sú schopní pravidelne splácať pôžičky. Najčastejšie úvermi financujú bývanie, dovolenky či elektroniku.

10.05. 2017

Aj napriek klesajúcej nezamestnanosti a rastúcim platom klienti finančných domov nie sú schopní pravidelne splácať pôžičky. Najčastejšie úvermi financujú bývanie, dovolenky či elektroniku.

"Pokračovanie nárastu nesplácaných spotrebných úverov vytvorí tlak na zvyšovanie úrokov. Banky si totiž budú musieť vytvoriť finančný vankúš na krytie nesplácaných úverov. Zároveň sa očakáva, že Národná banka Slovenska sa bude snažiť zastaviť nárast nesplácaných pôžičiek a sprísni podmienky poskytovania spotrebných úverov," povedal Maroš Ovčarik, výkonný riaditeľ spoločnosti Finančný Kompas. Zároveň od marca 2017 platí, že po odrátaní splátky hypotéky a životných nákladov musí klientovi zostať minimálna rezerva 5 percent, pričom v druhej polovici roka 2018 by sa mala zvýšiť až na 20 percent. "Ľudia by si preto mali dávať pozor, aby po zaplatení všetkých životných nákladov nepoužili celý zvyšný príjem na splácanie úverov. V opačnom prípade môžu mať vážne problémy, ak prídu o zamestnanie alebo budú dlhší čas práceneschopní," upozornil Ovčarik.